donderdag 18 april 2013

Wel of geen parkiet?

Parkieten zijn leuke gezelschapsdieren, maar is een parkiet ook geschikt voor jou? Dat is een hele goede vraag om jezelf te stellen. Want een parkiet lijkt een simpel beestje, maar heeft net zoveel liefde en aandacht en tijd nodig als elk ander huisdier. 

De eerste vraag waar je over na moet denken is, wil je er 1 of 2? En daar wil ik graag mijn visie over geven in dit blog.

Ik ben geen voorstander om een parkiet alleen te houden, dit heeft ermee te maken dat parkieten groepsdieren zijn en blijven. Wat ik altijd zeg als mensen twijfelen over het aantal parkieten dat ze willen aanschaffen:

"Stel voor, dat jij in je eentje tussen mensen wordt geplaatst die een totaal andere taal hebben. Maar nog erger een andere lichaamstaal, je kan dus totaal niet met ze communiceren.. Hoe zou jij je dan voelen?" 

Nou zo voelt één parkiet zich denk ik ook, wij mensen kunnen nooit een parkieten maatje vervangen. Het nadeel van 1 parkiet waar ik zelf tegenaan ben gelopen is dat Tub ontzettend agressie werd, dit gedrag verdween binnen no-time toen Taffie in zijn en mijn leven kwam. 



En vergeet nooit: hoe meer ziel hoe meer vreugd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten